Google posts is een nieuwe mogelijkheid om content delen. Telkens als iemand naar jouw bedrijf zoekt toont Google contactgegevens en andere informatie aan de rechterkant van het scherm. In dit venster kon je al je adres toevoegen, foto’s, openingsuren, etc. Nu kan je ook zelf berichten posten in dit onderdeel.

Google Mijn bedrijf

Google posts kan je toevoegen via de Google Mijn Bedrijf pagina. Via dit onderdeel in Google kan je de gegevens die Google toont over jouw bedrijf beheren zoals foto’s, openingsuren, reviews, …

Posts

Wanneer je een bedrijfspagina hebt op Google kan je posts toevoegen. Maar waarom zou je dat doen? Het is een eenvoudige manier om je content nog eens extra te delen. Maak je regelmatig een blog? Deel deze via de nieuwe functie van Google, het duurt maar enkele seconden en het wordt onmiddellijk getoond aan degene die jouw bedrijf opzoeken. Via deze functie toon je dat je goede up-to-date content levert. Dit vergroot de kans dat men klikt op jouw link. Tal van voordelen dus!

Een Google Post maken

google posts maken

Een post aanmaken kan je via de Google Mijn Bedrijf pagina hier vind je een link naar de posts pagina. Een post bestaat uit een tekst (100-300 tekens), een actie knop waar je een link kan achter plaatsen en een afbeelding. Een afbeelding toevoegen is niet verplicht maar wel aan te raden, je post valt beter op!

De knoppen die je kan selecteren zijn: Meer informatie, Reserveren, Registreren, Bestellen of Aanbod bekijken. Via de verschillende knoppen kan je de zoekers naar je website te sturen. Via een extra functie kan je ook een evenement toevoegen, dit kan je gebruiken als je bijvoorbeeld extra kortingen geeft om aan te duiden tot wanneer deze korting geldig is. Of je kan het gebruiken om aan te geven wanneer je evenement doorgaat.

Na het plaatsen van een post blijft deze maar tijdelijk in het zoek overzicht staan. Na ongeveer een week zal deze verdwijnen

Delen

Na het plaatsen van je post kan je het ook delen naar Facebook, Twitter, Google +, e-mail of een rechtstreekse link. Deze link laat een Google zoekopdracht uitvoeren waarna een pop-up tevoorschijn komt met jouw post. Een voorbeeld van de rechtstreekse link vind je hier.

Statistieken

Als je een post hebt gedeeld kan je hier ook statistieken van bekijken. Op dit moment is het beperkt tot enkel het aantal weergave en het aantal kliks. Wanneer je UTM tags toevoegd kan je deze gegevens ook bekijken in Google Analytics.

Conclusie

Het delen van jouw blog posts via Google Posts kan zeer handig zijn om extra bezoekers te trekken naar je website. Deel je blogs,evenementen of aanbiedingen via google Posts. Een kleine moeite die een groot verschil kan betekenen. Nog geen Google Mijn bedrijf pagina? Maak er dan snel één aan! Weet je niet hoe het moet? Of hoe je alle gegevens juist kan zetten dan kan je me natuurlijk contacteren.